Friday 16 December 2011

andai cinta kupergi....
andai kasih kutiada...
andai sayang kumusnah....
andai pengorbanan ku sia-sia...
adakah aku juga punca kasih sayang dan cintamu musnah...
adakah aku juga punca kau kehilangan aku...
adakah aku juga punca diri mu membenci diriku....
aku tak mampu berdiri tanpamu....
aku tak mampu melangkah tanpa semangatmu...
aku juga kaku tanpa kejujuranmu....
andai cintamu bertukar benci...
aku juga tak mampu menghalangnya...
kerana setiap bicara bencimu...
adalah kesakitanku...
setiap hinaan yang kau lemparkan...
adalah kelukaanku...
dan setiap kemarahanmu...
adalah titisan air mataku....
tanpa kau sedari....
aku pergi....
melangkah pergi tanpa menoleh lagi...
walaupun telinga dan rindu akan suaramu...
walau mata ini teringatkan wajahmu....
walau hati ini mahu menoleh tika kau seru namaku...
setiap saat aku inginkan semua itu....tapi bila...
dan sampai bila....
: ema akma :

No comments:

Post a Comment