Monday 2 January 2012

~SELAMAT TINGGAL SEMUA~

Sayu hati tak terkata
bila langkahku mengorak pergi
meninggalkan teman-teman semua
yang telah dianggap sebagai keluarga sendiri.

Airmataku tumpah di saat ini
deras, sederas jari jemariku menekan papan kekunci ini
sedih, hiba berona dan beronak di dalam dadaku
seakan nyawaku akan terhenti di saat ini.

Tapi apakan daya
aku terpaksa akur juga dengan tuntutan tanggungjawab berkeluarga
demi masa hadapan anakku, aku terpaksa merelakannya.

Walau berat dan hiba bersuasana
aku harus, gagahinya jua
untuk mengucapkan selamat tinggal kepada semua
mengundur diri buat seketika.

Mugkin dalam tiga atau empat purnama
masa akan pantas berlalu pergi tidak terasa
dan aku pasti akan kembali lagi di sini semula
bersama nukilan aku yang lebih bertenaga.

Semuga ketemu lagi nanti
salam sayang aku buat semua
teman-teman dan saudara saudariku
juga buat kekasih hatiku yang tercinta.

Aku sayang kamu semua
semuga ikatan persahabatan kekal selama-lamanya.

SAZALEE SULAIMAN(SS-Z)
NILAI, NEGERI SEMBILAN.
02-01-2012 jam 0240am.

No comments:

Post a Comment