Thursday 1 December 2011

Dikejauhan kasihmu yang bersisa

dikejauhan kasihmu yang semakin hilang serinya
aku terleka seketika kehadiranmu di hadapanku
mengejutkan kasihku yang terlena sekian lama
mengintai rinduku yang bersarang dalam memori cintamu
menjenguk kasihku yang bersisa di dada hatimu

dikejauhan kasihmu yang semakin menipis
tak mampu ku menjahiti kepingan hati yang terluka
menampal segala kasih agar ia kelihatan sempurna dimatamu
menyulam rindu seindahnya sehingga ia menebal didadamu
kau cuba menenunkan secantiknya
agar kasihmu terubat dari kelukaan yang bersisa
yang mampu ku pilin ialah kepuraan hatimu
bercapankan hati yang berbelah bagi
antara kau dan aku...

kini dikejauhan kasihmu...
kau menuntut kasihku yang hilang serinya
kau cuba mendampingi rinduku yang merana
kau dekati resahku dengan tuturkata yang bermadu
kau hulurkan senyuman kasih bersantaukan kepahitan
agar mampu kau miliki sekeping hati yang kelukaan

kini dikejauhan kasihmu
aku bukanlah pemaisuri hati yang bertahta
aku bukanlah kekasih yang berduri bahagia
aku bukanlah relung hati peneman malammu
antara kau dan aku
berakhirnya satu garisan yang terlakar
beakhirnya titian untuk aku lalui
runtuh bersama hati yang lara....

ika shahida

No comments:

Post a Comment