Tuesday 27 December 2011

HUKUMAN CINTA

Berlandaskan apa yang kamu kata
saya banyak diam dan sering berkata ya
bicara kamu sering buat saya kaku
hingga saya hilang kata-kata
tanpa sedar saya telah menjadi orang lain
bukan diri saya yang sebenar
sebab terlalu ingin jaga perasaan kamu
saya ketepikan apa yang perlu
kamu datang saat kamu mahu
tapi tak dinafikan kamu sering buat saya penasaran
kamu mengisi masa saya yang terluang
hingga masa tak cukup untuk dikongsikan
lalu saya hilang waktu untuk diri sendiri
bila satu masa saya lewat menyapa
rajuk kamu bukan alang-alang
menjauh lalu dibiar saya terpingga sendirian
apakah ia hukuman cinta?
bila saya tak mampu nak curi masa untuk bersama
lantas pantas kamu menikam kata
hingga luka tanpa kamu sedar
hati ni rundum sedih dengan bait yang kamu ucap
jahat..
tak pernah jaga perasaan saya
dan saat saya menulis nota ini
seperti kamu hilang dari hati saya
apa ini hukuman cinta?
saya tak tahu
cuma saya ingin beritahu pada kamu
saya masih di sini
dan saya hanya ingin jadi diri sendiri
tanpa sebarang rasa terpaksa

No comments:

Post a Comment