Tuesday 20 December 2011

..Menerima Takdir Dengan Redha..

Bismillahirrahmanirrahim....
Mendung dan dingin yang hadir
sama mendung dan dingin di hati ini
andai ada titis ujan yang berguguran
pasti di hati ini jua ada hujan gerimis yang melanda

Rintik-rintik hujan mula gugur di luar jendela
ku tahan rasa ini agar titis-titis itu
tidak hadir di pipi lesu ini...

SubhanaAllah..
hujan kurnia dari mu membasahi bumi mu ini
Allahuakbar!
Ya Allah..
ku tahan perasaan hiba yang hadir
agar ku pasrah dalam memghadapi ujian mu ini

Biar pasra ku ini menjadi permainan penderitaan ini
siapa yang harus mengalah...
andainya aku yang kalah aku terima kerana
aku sudah berjuang di dalam pasrah

Dari sujud ke sujud ku mencari kekuatan diri
agar aku tetap teguh tiada gentar walau apa pun
aku akan gagahi walau jasad ku lemah tapi mindah ini
masih tegar bersama semangat kental

Ya Allah..
ku gagahi tiap langka kaki ini
ku padukan bersama kekuatan minda
andai ku gugur di pusara bumi mu ini
biarlah sisa hidup ku ini bermakna

Engkau Maha Berkuasa Atas Sesuatu..dan limpahkan lah aku,
Sifat...

..Merima Takdir Dengan Redha..AllahuAkbar..InsyaAllah!..

..JUNE INDAH..201212..6.17PM

No comments:

Post a Comment