Thursday 22 December 2011

Saya Tahu..

Saya tahu, dia sedang tersenyum ceria ketika ini.
Bersama hati yang berbunga bahagia.
Saya tahu, dia masih mengingati saya saat ini
Bersama harapan, saya tabah menerima kenyataan.
Saya tahu, dia sedang tertawa waktu ini.
Dengan suara lunak terhasil dari jiwa yang besar.
Saya tahu, dia ingin memberitahu saya situasinya detik ini.
Dengan kata manis, buat penawar resah yang melingkari saya.
Dan saya tahu, dia sedang sangat gembira di tempatnya sekarang ini.
Kerana saya tahu, dia merasa tenang bersama temannya.
Dan saya tahu, saya tidak sesempurna yang diigaukan.

Saya tahu, dia tertanya-tanya kenapa saya berdiam sahaja
membisu tanpa kata.
menyepi dari sepatah khabar berita.
Saya tahu, dia mungkin risau keadaan saya.
Tapi saya ingin dia tahu...
Saya sudah merelakan kebahagiaannya.
Kerana saya sayang dia....

"Selamat Berbahagia Sayang..."
HasmaMaymeng-22/12/2011-Selayang Baru.

No comments:

Post a Comment