Friday 2 December 2011

....HANYA PADA MU KU BERMOHON...

Dalam peluk kan masa yang tiada henti
tiap detak jantung dan nafas yang tersisa
aku menjalani dengan seribu suka duka
yang tiada jemu hampiri tanpa belas kasih
masa berlalu kadang ku ingin ia terhenti
saat aku bahagia..

Tiap masa yang ku hitung
ku menyimpan cita yang indah
pada semua perjalan hidup
menujuh jalan mu Ya Allah!..

Tapi selalu cita ku itu kecundang
senyum ku sering menghilang pada
kepekatan derita yang tiada jemu
menghempas suka duka pada hati ini

Ya Allah!
aku sedar aku lemah dalam
menjalani ujian mu..
tanpa ku sedari tiap masa
yang ada Engkau sentiasa
memberi sinar bahagia pada hambah mu ini

Aku terleka Ya Allah..
Ampun kan hambah mu ini
kembalikan senyum ku pada hati
dan jiwa ini..
biar sisa hidup ku ini ku jalani
dengan senyuman yang hangat di hati

Dan ingin ku hindari segala duka di hati
walau ia hadir sekali pun akan ku perangi
dengan iman di dada agar ku tak tersesat
di dalam menjalani hidup di dunia mu ini

Kini ku ingin rawati relung duka di hati
walau sudah tercalar tapi mengingati mu
mengembalikan kekuatan yang hadir
bersama sinar indah pelangi di jiwa

Terima kasih atas senyuman ini
aku bertamba tegar bersama doa-doa
setia cinta dan kasih untuk Mu..

Lalu ku perpaling pada punggung waktu
yang tiada henti berlalu tanpa menoleh
ku disini..

Akan ku isi dada ku ini dengan kenangan terindah
biar hangat senyum ku bersama detik waktu
walau samar-samar sesaat di hati akan ku
buang segala pori-pori duka yang berlalu

Lalu ku menadah tangan memohon pada Mu
Ya Allah!..
bersama rindu di hati pada mu
sentiasa kan aku mengingati mu
sentiasa redha
dan sentasa bersyukur pada Mu!...KERANA!..

..HANYA PADA MU KU BERMOHON...Engkaulah yang berhak ku sembah,
.......ALLAHUAKBAR!...

...JUNE INDAH..021211.353pm

No comments:

Post a Comment