Friday, 9 December 2011

SUARA HATIKU

entah mengapa aku begitu terasing dalam hidup kusendiri
mengapa kau begitu tega melepaskan segala lelahmu disisiku
salahkah aku berharap dan meminta sekadar termampu
mengapa harus dipersoalkan sebelum memberi
bertahun-tahun aku menghimpun seribu kekuatan
bertahun-tahun aku bersabar dalam senyuman tangisan
kini segalanynya berlalu...terlalu menyakitkan

setiapkah kali aku melangkah pergi
setiap kali jua air mata bisu menitis
demi kasih sayang yang diamanahkan
aku suntik semangat diri sendiri
aku suntik motivasi diri dengan amanah yang diutuskan
agar aku mampu berdiri meskipun aku tidak berdaya

berilah sedikit sinar untuk aku bernafas
merangkak dalam mencari kekuatan sendi
berlari dalam mengejar impian
agar aku mampu tersenyum dan terus tersenyum

bukan ku pinta emas dan permata setinggi gunung
bukan ku berharap segala kemewahan dihadapan ku
sekadar aku menumpang di bawah rendang kasihmu
sekadar aku berteduh dibawah utusan kasih dan sayangmu
agar aku mampu menjadi diriku sendiri bukannya orang lain

Ya Allah padaMU aku terus mengabdikan diri
tidak pernah aku jemu mengharap sejuta harapan yang bersinar
dalam doaku kepadaMu bersama air mata
kelukaan, kesakitan..keinsafan
agar aku terus diberikan sinar kebahagiaan
agar aku diberikan nafas ketenangan
sehingga nyawa terpisah dari badan

Ika Shahida

No comments:

Post a Comment