Tuesday 4 October 2011

Bahtera kasih

demi kasih cintaku yang bersemi
ku tinggalkan mu didada kota
penuh keizinan dan redha kita bersama
demi keinginanku bersama bonda tersayang
sementara aku mencari kedamaian hati
sementara nyawa ku miliki
sementara kasih bonda dapat ku hidu nikmatnya
izinku sayang..bersama kasihmu
ku bawa dimana saja ku berada
agar kau lebih mengerti sedekad kasihku dihatimu
agar aku tahu erti rindu bila kau tiada disisiku
hadirku diteratak bonda
menyemai harapan dihati
menyemai erti rindu dihatimu sayang
sementara kau dan aku
muhasabah erti rindu dan kasih
yang kita miliki sekian lama
segalanya kita lalui bersama
meskipun suka dan derita
indahnya kasih yang kita miliki
tidak mampu kau dan aku
membuang sejauhnya dari emas hati kita bersama
melontar sekuatnya dari jasad bersama
malahan semakin kuat tarikan magnet
antara kau dan aku
untuk terus bersama
melayari bahtera kasih hidup ini......

Ika Shahida
2/10/2011

No comments:

Post a Comment