Wednesday 9 November 2011

Soal hati

kelmarin kau berbicara soal hati
soal perasaanku
kau ingin aku kekal dihatimu
kau tak mungkin meninggalkanku
apa jua yang terjadi
kau membuatkan aku serba salah
dibuang aku akan kehilangan segalanya
ditelan aku harus melalui segalanya
didepanku penuh makna yang tersurat
bagaimana harus aku menghirup segalanya
lalu ku tinggalkan kau dikamar kasih
bersendirian didada lautan
merenung seketika nasib diri
mencuri sedikit ketenangan aluanan ombak dan bayu
meminta simpati alam agar lebih mengerti
memohon kasih ilahi agar diberikan petunjuk
aku menerima seadanya kasihmu
yang selama ini kau persiakan
yang selama ini terbiar luka
namun kasih ilahi menduga kasih kita seadanya
haruskah aku menerimamu
atau berpaling meninggalkanmu

Ika Shahida

No comments:

Post a Comment