Monday 21 November 2011

KEHILANGAN MU ( landasan 3 )

epi mu membakar semangat ku
ku cari mu di setiap sudut hari
di setiap sudut waktu yang ada hanya  sunyi
aduhai kemana menghilang
kau tinggal kan aku termangu-mangu
mengejar bayang mengejar memori
terperosok sebentar dihempas gelora rindu
runtuh hati runrtuh sukma
andai bisa ku rebahkan rindu ini
biar lah ia rebah
tapi  semakin  meronta ia untuk bangun megah.

Ketiadaan mu menjadi semangat ku tambah waja
dakapan rindu mu rungkai sedikit demi sedikit
tidak ku benar kan ketiadaan mu menjadikan aku layu
tidak ku benar kan diri lemah longlai
ku terus kan usaha atas inspirasi mu
bicara mu yg tidak pernah ku lupa
aku lah wanita waja mu yg menerbitkan cinta di jiwa
ku simpan kata azimat menjadi pelita hidup.

Cinta meraih pengorbanan yg sukar di tafsir kan
terkorban segala rasa terkorban segala jiwa
tinggal secebis dendam yg membara
kau titipkan segumpal bicara merawan sukma
membawa sekolam rindu membangkit nafsu
megah keraguan bertapak di kalbu
mewangi taman hati yg tidak sepatut nya ada
aduhai mengapa begitu lukisan cinta .


Abstrak yang ketara
merentap bahagia bersama keliru yg bergelora
sebentar aku sedar sebentar aku liar
terhempas iman berderai merungkai kalbu
mengalun doa di waktu syahdu
lerai kan lah rindu ku daripada nya
menjadi rindu ku pada Mu
andai terjawab doa ini
ku panjat syukur selautan saujana
yang tak terpandang hikmah Nya
tapi makna apa kah andai istikharoh ini
menerbit kan wajah nya jua..
tersembunyi di balik rahsia Mu.


salwa ahmad 
29/3/11 @ 5.30 am

No comments:

Post a Comment