Saturday 26 November 2011

rinduku menjejak bayangmu...

oleh MerAni Abd Karim pada pada 11hb Mac 2011 pukul 3.49 ptg
 dan selama ini aku selalu menerima semua..
segala ketentuan..dlam pejalanan hidupku..
aku mmg terluka.. aku tersungkur sengsara..
tapi aku berdiri dan terus melangkah...
lantaran huluran hidayahNya..
dan kekuatan yg ku pinjam dariNya..

bile aku singkap sejarah yg tertinggal itu..
aku bagai terpaku..ada rasa terharu..
bila sesuatu yg hilang dari hidupku...
pada satu ketika dulu..
sedang ku hampiri..
sedang ku dekati..

yg terlepas mungkin takdirnya
bukan milikku..namun aku pernah menatangnya..
yg hilang sudah ku redhakan perginya..
namun ku syukuri andai dia kembali di genggaman..
bukan niat utk mengambil semula..
sekadar utk menatap mutiara impian ku..
barang seketika..menatapnya mungkin..
kali pertama dan terakhir..
utk ku patrikan di sudut hati ini...
di bingkai rindu yg selama ini kosong..

terimakasih Allah.. atas rahmat mu..
ruang yg sekilas ini.. akan ku kenang..
selagi hayat di kandung badan..dan disitu..
ku himpun rindu.. dan sayang..
utk yg selama ini hilang dari hidupku..
namun x pernah lepas dari hatiku...
yg tetap mendoakan yg terbaik..
utk yg tersayang..

No comments:

Post a Comment