Thursday 17 November 2011

TERLUPAKAH AKU

Terlupakah AKU
meniti talian kehidupan
mengapai dedaun yang keguguran
menyentuh aliran air yang mengalir
saat kedukaan menghampiri diri

Detik itu
aku terasa hati
kenangan itu masih basah
menyimpan rasa keperitan
menebar seluas ketenangan
mencari erti redha
memahami erti sabar

Tika aku memerlukan dirimu
saat aku lemah
dimanakah engkau
izinkan aku memegang amanatmu
pada amanah yang diberi
walaupun kesukaran dan kepayahan
kenangan itu masih basah

Kini aku mampu tersenyum
bila segalanya bertukar warna
justeru itu aku menyimpan hasrat
bersamamu menemuiNya
semuga impianku mampu terjawab
sebelum aku kepayahan

Aras keyakinan tercalar resah
meniti jalan kehidupan
antara beban dalam derita
antara dosa dalam bersyukur

Ya Allah Kurniakan hidayah dan taufikMu
hulurkan sinarMu di mata hatiku
kuatkan hatiku menempuh dugaanMu
kerna aku adalah insan terpilih

Untuk merasa
bahgia
derita
sengsara
kesakitaan
sebelum aku mengenal diri
sebelum aku melangkah pergi
sebelum aku memahami segalanya
atas erti pemberian kasih dan sayang
atas dasar pengujian hati
atas dasar keredhaan
tidak mungkin aku terlupa kepadaMu

IKA SHAHIDA

No comments:

Post a Comment