Thursday 10 November 2011

TERHAMBAT RESAH

Mengapa...seperti kurasa...
denyutan cinta yang terjadi...
tidak lagi kuat...
Genggaman akar yang mencengkam tanah hati..
kian longgar dan lemah berpaksi..
dan aku...
terhambat resah..melingkari...

Kenapa...matamu tiada sinarnya...
saat kau memandang aku...tiada biasan cintamu..
Mana cahaya yang pernah kau lontarkan...
kerdip bintang bisa mengalah dengan panahan matamu..
namun kini..mengapa..
ku tercari..adakah sinar itu terpadam dek ..
berpatah arah hatimu...
dan aku...
terhambat resah...mencarimu...

Dimana...kau sembunyikan hatimu...
yang dulu buat ku bertakhta di situ..
disinggahsanamu...menjadi permaisuri..
namun..kini..goyah tiada menyeri..
tiada lagi tangga tangga kasih..buat ku meniti..
mendaki..gerbang rindumu...
dan aku..
terhambat resah...merinduimu...

Katakanlah...mengapa kau uji diriku..
begini...menangisi..memikirkan..
apa sudahnya rantaian jiwa kita...
yang dulu kau tambatkan..
seluruh kehangatan asmara..kaujajahkan..
hingga ku terlena dpangkuan cintamu..
hingga aku...
terhambat resah..oleh asmaramu...

.....♥ ♥ sayang...jangan biarkan berlalu rinduku..rindumu.....♥♥....

*Bulan MerindU*
12.28am
10/11/2011

No comments:

Post a Comment