Wednesday 28 September 2011

Bila Aku Kecewa

Bila aku kecewa
mengambil masa untuk ku mencari penawar
meskipun aku terkulai layu kesakitan
walaupun aku terbias di landasan kehidupan
hakikatnya aku harus melawan
walaupun segala kudratku lemah
tidak ku sesali apa takdir yang mendatang
walaupun kepayahan untuk aku bangun
ku dayakan walaupun terpaksa bertongkat siku
mencari rimbunan kasih kekuatan
untuk aku berpayung dibawah rendang cintamu
bersama warna kasih illahi
yang sentiasa disisi dimana saja
meskipun gelap dan terang
sakit dan sihat
kaya dan miskin
tidak pernah ku lupa
mengucap syukur padamu
kerna memberikan aku laluan kesabaran
meniti titian keredhaan
menyusur denai keimanan
bermazmur setiap saat dan detik
memohon keampunan setiap gerak nafasku.....

Ika Shahida
28/9/2011

No comments:

Post a Comment