Thursday 1 September 2011

Saya harap...

Kita dapat berjalan bersama, walau di bawah hujan dan badai salju yang lebat. Tetap melangkah walau angin menerbangkan kita sepertinya anai-anai yang terserak, tetap dapat bernafas meski udara telah kering tiada lagi kelembaban.

Saya berilusi,
betapa indahnya berjalan bersama kamu tanpa alas kaki di atas rumput hijau yang basah kerana embun. Betapa nikmatnya titis hujan yang turun pada pelataran kita. Meruapkan aroma kesegaran yang penuh pengharapan. Melepas segala penat yang telah kita lalui sepanjang langkah kita mengayun.

Hari itu,
kita akan melepaskan segala keletihan dengan perjalanan panjang yang kita lalui, sehingga kita menemukan; Hari ini.

Setiap malam saya mengingati kamu. Mata saya telah melihat banyak bintang-bintang berjatuhan di saat kamu lena dipelukan mimpi. Saya sering tertanya kepada diri saya sendiri betapa di atas dunia ini terdapat begitu banyak pasangan yang saling mencintai tetapi mengapa saya yang menjadi kekasih tak bahagia?

No comments:

Post a Comment